Dnes je pondělí 25. 9. 2017, svátek má Zlata

Hora k Mohamedovi

22. 04. 2009 – K nám na Smradlavku dojela vzácná návštěva. Dorazila jen tak, aby upravila moji Anteu. Tomu říkám servis. No a Marcello nám k tomu napsal pár vět.

Jak hora přišla k Mohamedovi

Je týden po velikonočním řádění a na Smradlavce se zase scházíme v plné sestavě. Všichni mají ještě před očima a v živé paměti velikonoční víkend a sedm šedesátikilome­trových FAI trojúhelníků, sedmi skvělých pilotů sedmi skvělých strojů a sedmi skvělých padáků. Celkem tedy dohromady 420 skvělých kilometrů, které nám už nikdo nevezme, ani to že někteří nenafotili na trati nic, jiní všechno a ostatní něco nafotili a něco ne. Sezona je ještě „mladá“ a tak se nemusí nikdo obávat, že to bylo letos naposledy a navíc jsme všichni „při chuti“, proto tady dneska jsme.

Ale měl bych začít pěkně popořádku. Na asfaltce ku Smradlavce je dnes provoz jako na dálnici. Jedno vozidlo za druhým, nechybí nikdo kdo v motorovém paraglidingu na vysočině a ve spřáteleném okolí něco znamená. Na parkovišti stojíme ve spořádaném dvouřadu. Startovačka hlaďoučká a čisťoučká jako dětská prdýlka i travička se již zazelenala a v okolí všechno krásně kvete a voní. Nějakou VIP návštěvu by se hodilo pozvat… Jen na to pomyslím, přijíždí v konvoji místních lídrů padákového létání.

Výrobce, ředitel a pochopitelně v neposlední řadě pilot pan Martin Němec z firmy SKY Paragliders s doprovodem. Návštěva to je vzácná a navýsost milá. Jeho závodní stroje stávají na stupních vítězů společně se svými piloty až příliš často na to, aby je někdo neznal a nesnil o nich.

Tomova nová milenka dostává při této příležitosti nový upgrade přímo z rukou konstruktéra. Všichni jsme pochopitelně zvědaví co to s ní udělá a tak na parket šli jen oni sami dva. Navíc „kapela hrála“ dost divoce a tak bylo mnohem zajímavější sledovat Toma s černovlasou Anteou jak to spolu už tradičně rozdávají, pěkně v klidu z první řady. Krom toho na ostatní by už stejně nezbylo na „parketu“ místo… Byla to úchvatná podívaná, ploché zatáčky v plné rychlosti, které umožnily druhé řidičky, ocení zejména „divoši“ co létájí uchem při zemi nebo závodníci, při slalomech.

Velmi zajímavé bylo sledovat účinkování viditelného autostabilního profilu při kroužení(a pak že nemáme vlastní reflex). Tom s Anteou dotančili na baletku a všem se ulevilo, protože „tanec“ to teda byl.

Tím role našeho hosta neskončila , ale spíš začala. Diretore nám představil padák, který aspiruje na post oblíbeného padáku pro piloty motorového paraglidingu po pilotním kurzu. Tedy první křídlo se kterým budou noví motoroví páni piloti získávat ostruhy.

Krasavec se jmenuje ANAKIS. Byl okamžitě podroben pozemnímu testování a prošel, prozatím bez ztráty hvězdičky. Jeho krédo je snadný start bez přestřelování, „klid na palubě“ a skvělý poměr cena výkon.

Má pevnější a odolnější materiál na náběžce. Je bezkonkurenčně pečlivě a poctivě zpracovaný, že budete čumět a má suprovou vychytávku pro dělání velkých uší, ale to si budete muset prohlídnout sami. Aby si jej mohli zkusit i další, zůstane u Toma zatím na neurčito k zapůjčení. Taky nám Tomáš napíše jak se chová za letu, až si s ním dá „taneček“.

pro dnešek je to všechno Váš marcello

Další je opsáno z http://www.sky-cz.com/…etani­/anakis

ANAKIS, křídlo kategorie EN B, je určeno především všem pilotům po kurzu, kteří hledají bezpečné, ale výkonné křídlo, na které se mohou spolehnout za všech okolností. Zalíbení v něm jistě najdou i piloti, kteří kombinují paragliding s dalšími zájmy a jejich roční nálet je díky širokým zájmům menší a hledají bezpečné křídlo, na kterém je ale již možno létat i přelety. V rámci klasifikace kategorie B, je kluzák ANAKIS koncipován jako kluzák na samé spodní hranici této klasifikační škály, někdy označovanou jako low EN B.

ANAKIS, jehož jméno je opět odvozeno od dalšího ze starověkých bohů (boha Anakese, vládce všech králů, jehož uctívali v Atice a v Argosu) nabízí vysokou míru bezpečnosti, pohádkově snadný start, výrazné zrychlení na speed systému a výkon dostačující i pro přelety v běžných podmínkách.

Kombinace materiálů (speciální materiál – skytex evolution – se zvýšenou odolností proti oděru na náběžné hraně zajišťuje minimální degradaci hodnot propustnosti, vodoodpudivý zátěr na zbývající části horního potahu potom maximálně zpomaluje degradaci materiálu)

ANAKIS je vhodný i pro motorové létání.


zpět na seznam článků
Copyright Tomáš Berka 2007