Dnes je pondělí 25. 9. 2017, svátek má Zlata

Slet u SKY paragliders 2009

23. 08. 2009 – Tak jsme se na letiště sjeli již v pátek a již z dálky, jak jsem se blížili k Frýdlantu nad Ostravicí, bylo vidět jak se na obloze prohánějí padáky.

Dojeli jsme na letiště a nebylo na co čekat. Západ slunce se blížil a tak hupky dupky do oblak. Dalo mně to něco kolem půl hodinky a jen kolem letiště, ale i tak to byla paráda. Pohled na Beskydy z vrchu, (což je většinou v této oblasti výsadou jen volnomyšlenkářům) je pro nás motoráře vzácností. Start na letišti ve Frýdlantu, byl na pohodu a vítr byl velmi mírný. Postupně se obloha nad letištěm zaplnila vrčícími padáky a každý si vychutnával večerní poletování.

Jak jsem se západem slunce přistával, tak se na startovačku přiřítil i cizojazyčně mluvící pilot. Cosi rozhazoval rukama a pak se rozpustile vznesl. Trochu jsem nechápal, nebo´t se již začalo smrákat a bylo celkem prd vidět. Bylo mi vysvětleno, že je to švýcarský pilot neznající české poměry a že lítání po západu u nás není dovolené, to prý neví. Onen Švýcar byl Aleš. Žije ve Švandu a velmi dobře mluví česky. Aleš je prodejce titanových tříkolek ruské výroby. Vyrábí i klasické krosny a elektrokrosny. Pokecali jsme o lítání ve Švýcarsku a velmi mě překvapilo, že ve Švýcarsku není naše létání legální. Jeho výrobky nás velmi zaujaly a bylo na nich vidět i pár velmi povedených detailů. Pěkné to měl. Povedlo se nám jej i lehce vyděsit, zájmem o titan u naší romské menšiny.

Počasí na další den nevypadalo nic moc, nicméně stroje jsme si uschovali v aeroklubovém hangáru a odebrali jsme se k Béďovi na chatu, kde se rozjela bujará zábava do pozdních ranních hodin.

Ráno jsme se přesunuli opět na letiště a sledovali letištní cvrkot. Na desátou hodinu jsme se odebrali do firmy Sky, kde jsme měli domluvenou exkurzi.

Hned ve vchodu se nás ujal ředitel firmy pan Mgr. Martin Němec a velmi trpělivě nás provedl celým výrobním procesem výroby padáků. Velmi zajímavé bylo poslouchat něco i o výrobě materiálů používaných k výrobě našich miláčků. Dozvěděli jsme se i o novinkách v této oblasti a i o plánech SKY, používat některé nové odlehčené materiály , pří výrobě nových padáků. Pak nám Martin ukázal jak se připravují střihy i jak se padáky vyřezávají na plotteru, jak se pak sešívají, vyvazují a kompletují.

Z celé přednášky na mne dýchala atmosféra velmi dobře fungující firmy a bylo opravdu patrné, že ve firmě Sky opravdu velmi pečlivě dbají na kvalitu, jak materiálů tak výroby a kompletaci celého výrobku. Tolik kontrolních prvků a testování snad nemají ani výrobci automobilů. Z toho všeho nám bylo jasné, že ten, kdo si padák od této firmy pořídí si může být na 100% jistý že má v rukou výrobek, kterému je věnována maximální možná pozornost při jeho výrobě.

Pak nás Martin vzal k sobě do kanceláře a tam jsme dlouze diskutovali o padácích a velmi bedlivě i poslouchal naše připomínky a názory k letecké problematice. Dokázal, opravdu s velkou trpělivostí odpovídat na naše všetečné otázky. Osahali jsme si i nové materiály na výrobu padáků a ke každému jsme dostali vyčerpávající instruktáž. Dozvěděli jsme se i utajovanou informaci o novém padáku, který se chystá na další sezónu. Každý z nás, pak dostal upomínkovou taštičku z tričkem, větrným rukávkem a dalšími reklamními maličkostmi.

Pak jsme se odebrali do kompletovacího centra a tam jsme mněli možnost si ověřit porózitu svých padáků. Taky velmi zajímavé. Já osobně jsme zjistil, že moje černá Antea má i po skoro dvou letech, porositu na náběžce skoro 770s , což si myslím je dost dobré. Celkově musím konstatovat, že jsme velmi rád, že vlastním padák zrovna od této firmy.

Pak jsme se po lehkém obědě opět přesunuli na letiště, kde po konzultaci s internetem, jsme rychle naskákali opět do vzduchu. Dalo to něco kolem hodinky výletu po okolních kopcích. Vítr se pak rozdivočil a i nějaká ta kapka se přidala a tak jsme se přesunuli do letištního bufetu a tam debatovali o všem možném.

Protože se počasí, ale nehodlalo umoudřit a naopak se ještě rozpršelo jak svińa a ani předpověď nedávala velkou šanci na další poletování, tak většina pobalila své stroje a rozjela se k domovu.

Byl to moc povedený sraz. Přijeli majitelé padáků od Sky, ale i jiní a všichni myslím byli moc spokojení. Doufám, že jsme neudělali moc velkou ostudu a třeba někdy nás zase pozvou.

Děkuji firmě SKY paragliders za pozvání a azyl nak jejich domovské lokalitě.


zpět na seznam článků
Copyright Tomáš Berka 2007