Dnes je pátek 24. 11. 2017, svátek má Emílie

Břiza Day - Straník 2009

30. 09. 2009 – Michael NADAŽY se zúčastnil akce, ktrou pořádal Pavel Březina a podělil se s náma o pár foteček a pěkné čtení.

Prodloužený víkend 26–28.9.2009 byl ve znamení krásného a letového počasí.Úvaha kde se vydat rozhodla.Jedu na Straník u Žiliny – Bříza Day.

Vyrážím až v sobotu v poledne. Po příjezdu na oficiální přidávačku nacházím jen Břízovo auto. Určitě je ve vzduchu. Vyčkávám a nic. Po chvíli dorazil slovenský chalan a zjistil kde všichni jsou. V kempu. Vyrážíme za nimi. Pár formalit na recepci, přivítání s kamarády, postavení stanu a hurá do vzduchu.

Letěli jsme po okolí Žiliny až na Sulovské skály. Krásné skoro 2 hoďky. Večer v kempu gulášek, párečky, pivíčko, kofolka………prostě pařba. Domluvili jsme se na 6hodinu ranní, že letíme na předem domluvené místo a to do Polského města Nowy Targ. Tam nás čekali létající kluci polští.

Nakonec letíme ve čtyřech. Bříza, Klapřík, Tomáš a Já. Start do mlhy. Po 100 metrech jsme byli nad inverzí a hurá na trať cca100km. Podle Klapříkové GPS jsme nalítali 145km. Byl to úžasný výlet nad horami s dole nekončící mlhou. V Polsku nás čekala vzdušná kontrola (Kluci Polští nás hledali). Po slítnutí jsme se snažili společnými silami najít letiště, ale marně a tak jsme všichni čtyři přistáli kousek mimo mlhu a rozlehlé zvlněné louce. Po cca 15 minutách dorazil Břízův svoz. Vyrazili jsme na letiště, kde nás čekalo občerstvení (koblihy, buchta, káva, čaj).

Obhlídli jsme klubovnu , pokecali s Poláky a vyrazili zpět na Straník. Vyšlo to akorát po příjezdu po cca 1,5hodině jsme opět vyrazili do vzduchu podívat se na Střečno, Jánošíkové diery, Vratnou dolinu a okolí. Večer kytara zpěv ……a spát.

Ráno opět jdeme na věc. Jen budíček jsme si trošku posunuli. 7hodina stačí. Ráno Bříza nachystal čaj se snídaní (úžasnou Klapříkovou pomazánku). Na startu opět mlha, kterou se dalo krásně proletět a pak znovu na výlet po okolí. Zřícenin hradů je dostatek. Po cca 2hodinách jsme přistáli a vyrazili zpět do kempu. Začali balit a vyrážet k domovu. Úžasné letové dny nalítáno cca 8hodin a 320km.