Dnes je úterý 21. 11. 2017, svátek má Albert

LIGA 2008 - Prostějov

14. 04. 2008 – Na závody jsem se chystal již od pátečního rána, ale z důvodu pracovní vytíženosti jsem vyjel až odpoledne. Jak to probíhalo, čistě z mého pohledu, najdete zde.

Pátek, odpoledne, přes Brno, s karavanem, no to byla pěkná blbost. Nicméně po necelejch třech hodinách a osmi cigaretách, jsem dojel na letiště do Stichovic. Normálně to jezdím hodinu. Karavan, jsem umístil, přímo na letištní plochu, abych byl co nejblíže leteckému dění. Kolem se ještě rozmístil Marcelko a Martin ze Slovenska a vytvořili jsme si tak pěkné karavanové zázemí. Pak jsme seskládali stroje a vzhůru do oblak. Předpověď na sobotu nevypadala moc růžově a tak bylo potřeba, využít každé možnosti si zalítat. Během chvilky bylo nebe plné padáků a tak, těsně před západem slunce, si zalítal skoro každej, kdo tam byl. Většina pilotů, ihned po startu, začala evidentně trénovat na zítřejší závody. Nádherná podívaná to byla. Večer, jsme se všichni přesunuli k hangárům, kde nás již očekávali prostějovští organizátoři letošní ligy. A hned začala probíhat, registrace závodníků, Zdenál poctivě kontroloval piloťáky, pojistky, techničáky, no prostě všechno, co má každý pilot u sebe před lítáním, vždycky mít. Dostali jsme mapu (již předem polepenou průhlednou fólijí, SUPR), čísla na padák v podobě krátkých čárek. ( ani jsem netušil, jak někomu dělá problém, s čárek seskládat číslo), tričko (pěkné, zelené, skoro každému na míru), a medajle( to jsem trochu nepochopil, člověk jen dojede, a už má medajli, jak jednoduché).
Radim Frank nás pěkně uvítal a už se začalo závodit. Hned se nabrífovala ranní disciplína, rychlostní navigace s hodnoceným startem a hodnoceným přistáním. Úkol spočíval, odstartovat, nejlépe napoprvé, kopnout do jedné ze dvou slalomových tyčí umístěných na okraji letiště. Letět asi deset kilometrů na jakési jiné letiště, tam si opsat prahové číslo na vzdálenějším konci a co nejrychleji zpátky na základnu. Tam kopnout zase do tyče, nastoupat do výšky vypnout motor a přistát na přesnost. Jak prosté. Nicméně předpověď počasí dávala tušit, že raní brífink v 6:00 je asi nesmysl, a že se asi stejně nepoletí a tak, většina závodníků, se jala konzumovat výtečné Pavlininy párečky a samozřejmě zapíjet pivíčkem a jinými lahodnými tekutinami. Takže zábava se opět rozjela v čistě sletovém duchu. Kytara a bubny zněli dlouho do noci. Ráno před šestou, (asi tři hodiny potom, co jsem šel spinkat) mi na karavan udeřili první kapky deště a vítr mi, v ten okamžik, velmi příjemně hejbal s karavanem. No po třech hodinách spánku, bych stejně neletěl. A tak jsem jen vystrčil hlavu s okýnka abych se dozvěděl, že další brífink je přesunut na pozdější dobu. Otočil jsem se na druhej bok, zavrtal do pelíšku a spokojeně usnul. Po kafíčku a lehké snídani jsme se vydali do Prostějova za kultůrou, užili si bazénu, proběhl i nějaký ten obídek, nákupy pro rodinu a kolem 15té hodiny se zase sešli na letišti. Pršet už dávno přestalo a vítr se začal uklidňovat, dokonce i sluníčko sem tam vykouklo. Takže bylo jasno, že nabrífovaná disciplína se přeci poletí.
A taky že jo. Asi kolem 18te hodiny startovali první závodníci na trať a do západu slunce, již zase všichni seděli, spátky na zemi. (v pohodě se to stihlo). Na této rychlostní disciplíně, bylo krásně poznat, rozdíl mezi tím, kdo se dokázal, ten den pěkně najíst a kdo má, jak velkej padák. Klaper, se svým kapesníkem od NIRVÁNY, letěl opravdu tak rychle, že číslo, které mněl opsat, málem nestihl ani přečíst (prej to viděl rozmazaně). Přesnost proběhla taky nepohodu a většina přistála i na své podvozky. Na večer jsme se přesunuli s letiště zase k hangárům nabrífovat zítřejší, navigační disciplínu. Úkolem ní, bylo obletět, co nejrychleji, předem zadanou trať, cestou najít tajné znaky. A ještě fotky, které obdržíme těsně před startem a pak si ještě švihnout přesnost přistání. Předpověď počasí již byla mnohem růžovější než předchozí den a tak většina závodníků se odebrala do hajan, aby ráno neměli opuchlá víčka a mohli se naplno věnovat lítání, a ne migréně. Ráno po sedmé startovali již první piloti na trať. Byl to moc pěkný výlet. Prohlídli jsme si zámek v Plumlově, naštvali jednoho majitele hájovny, pokochali se jarní přírodou, a železniční trať v údolí, kde jsme letěli, také nenechala jedno oko suché. Většina závodníků zvládla tuto disciplínu s naprostým přehledem, a ani moc nekufrovali. Počasí nám stále přálo a tak ředitel, si na nás, ještě připravil, technickou disciplínu MINI- MAXI. Napíchal na letišti koridor ze slalomových tyčí a mi jsme mněli tímto prolítnout, nejprve co nejpomaleji, a pak co nejrychleji. I většina nováčků zvládla tyto průlety s naprostým klidem, i když později, začala fungovat termika a tak to bylo,ve vzduchu trochu divoké. Pak nám ještě napíchali slalom, ale ten byl již mimo závod, a tak kdo chtěl, mněl možnost si ještě poblbnout a nechat změřit čas, v této disciplíně. Pravdou je, že jsem tam viděl hlavně Marka Schulze, který se na nás přiletěl podívat až s Tišnova a Břízu, který se závodů také účastnil, ale spíše jen jako psychická podpora. Holt, reprezentace, je reprezentace. Roman Pavlík se mu nabídnul, že mu udělá, kurz na padák. Jako čerství instruktor motorového paraglidingu. Bříza neodmítl a za krabičku cigaret, pod Romanovým dohledem tahal padák po trávě, tam a zpátky. Ostatní jen přihlíželi a náramně se bavili. Kolem oběda se už všichni začali balit a těšit na závěrečné vyhodnocení výsledků. Protesty se nekonali a tak, k vyhlášení došlo celkem brzo.
Závodů se zúčastnilo celkem 25 závodníků ze dvou států. ( dojeli i zástupci ze Slovenska a rozhodně se neztratili v davu).Výsledky byli rozděleny jen do tří kategorií KROSNY, TŘÍKOLKY a REPREZENTACE.( výsledky níže). Dvojmístné tříkolky bojovali zároveň s jednomístnýma.

Každopádně musím konstatovat, že to byli jedny s nejpěknějších závodů, kterých jsem se zúčastnil. Perfektně zajištěné zázemí, dobře připravené disciplíny(díky Radime),pohodová atmosféra a i překrásné prostředí Prostějovska. Děkuji všem organizátorům a podpůrným teamům, kteří nám připravili tak pěkné závody.

Výsledky:

Krosny: 1. Klaper – padák NIRVÁNA 2. Já – padák SKY paraglideres – ANTEA 3. Řezňa – padák MAC 4. Sura, 5.Gabriel, 6. Šedivák, 7.Helekal, 8.Frank, 9.Hála, 10.Brauner, 11.Návoj, 12.Kubiček, 13.Palečk(jun.), 14.John, 15. Spurný

Tříkolky: 1.Závor 2.Václav 3.Marčello 4.Ďurina , 5.Pavlík, 6.Chatrný, 7.Weis, 8.Paleček(sen)

Repre: 1. Andrlík 2. Březina


zpět na seznam článků
Copyright Tomáš Berka 2007