Dnes je neděle 24. 9. 2017, svátek má Jaromír

Krosny na PPG PANORAMA

23. 09. 2008 – PPG PANORAMA je originální motorová krosna nové generace, která vznikla na základě předběžných výpočtů letecké mechaniky na moderní výpočetní technice. A tak Vám předkládám dalšího výrobce , jistě zajimavých krosen v ČR.

Bohužel výrobce mi sdělil, že veškeré info, jak o ceně, tak o krosnách si mám stáhnout z jeho stránek a tak předkládám jen kusé informace.

Celá konstrukce je z lehké, ale velice pevné Al slitiny. Je rozebiratelná a sestává ze základního nosného rámu pro ochranný koš, dvou dolních závěsů padákového kluzáku se sedačkou, antivibrační opěrky, motoru a benzínové nádrže. Pro snadnou přepravu ji lze snadno rozložit na 4 díly a rovněž berany se sedačkou lze po uvolnění suchých zipů od rámu oddělat. Zkoušky ukázaly, že i do automobilu Škoda FORMAN se vejdou 2 kompletní krosny v plné sestavě, 2 padákové kluzáky a dva lidé na předních sedadlech mohou cestovat na místo startu. Pohonnou jednotku tvoří benzínový dvoutaktní vzduchem chlazený motor SOLO 210 hlavou dolů (v této poloze je motor na PPG lépe chlazen a zavěšení je stabilnější) a k rámu je připevněn pojistnými maticemi přes 3 pryžové pružiny. Motor pohání dřevěnou dvoulistou tlačnou vrtuli přes řemenový reduktor. Dle hmotnosti a potřeb pilota se volí vrtule o průměru 110, 115, nebo 125 cm, přičemž vrtule o průměru 125 cm jako zvláštní řešení. Při testovacích a porovnávacích letech se prokázalo, že vertule 115 cm je zcela dostačující pro potřeby běžného pilota, ve výkonnosti byla s větší vrtulí srovnatelná (testovací piloti zpočátku nevěřili a po přistání se museli měřením přesvědčit, že skutečně letěli se 115 cm) a v ostatních směrech je výhodnější pro skladnost vrtule i koše. Palivová směs je upravována a do motoru dopravena membránovým karburátorem WALBRO z plastové benzinové nádrže zajištěné pevným popruhem a z bezpečnostních důvodů je umístěna v dolní části PPG co nejdál od motoru. Výfukové plyny jsou z válce odváděny přes standardní výfuk SOLO, příp. laděným výfukem s dotlumovačem, čímž se poněkud zvýší výkon motoru a sníží hlučnost celého zařízení. Ovládání plynové přípustě je vyvedeno na levou ruku spolu se spínačem na vypnutí motoru a spínačem el. startéru. Motor lze vypnout též zajišťovacím vypínačem umístěným příhodně na pravou ruku a zapíná se z bezpečnostních důvodů až před samotným startem a po přistání se vypíná. Také el. okruh startéru je jištěn proti náhodnému startování motoru samostatným vypínačem. Tím je maximálně zajištěna bezpečnost samotného pilota, ale při startu, nebo po přistání též bezpečnost pomocníka, či náhodného diváka. Sedačka je zavěšena do spodních závěsů „tzv. beranů“ a horního rámu skeletu. Pilot se může v sedačce pohodlně posadit a opřít o antivibrační opěrku, která zcela eliminuje zbytkové vibrace. Velikost postavy pilota pro správné upevnění řeší jednoduše dva hlavní popruhy, které se snadno dotahují i povolují. Do zmíněných „beranů“ se zavěšuje rovněž padákový kluzák. Podle své hmotnosti pilot volí jeden ze tří možných závěsných otvorů. Tím je pilot s PPG snadno vyvážen do správné polohy v rozpětí od 50 do 100 kg své hmotnosti. K již zmíněným beranům lze snadno připnout záložní padák, který má pilot v místě břicha před sebou pohotově na pravou ruku. Horní část kontejneru tvoří vhodnou plochu pro umístění mapy a letových přístrojů.

Zbytek informací najdete na stránkách výrobce : http://www.ppg-panorama.cz/


zpět na seznam článků
Copyright Tomáš Berka 2007