14. 08. 2008 – Předkládám velmi pěkně zpracované tříkolky a krosny od známého výrobce ze Slovenska.
V prilohe je niekolko foto trojkolky TT 310 R4 s motorom ROTAX 447. Na prvej masine mame Trabik. Trabantik je sice velmi dobry, ale…. ROTAX je ROTAX. Filozofia a stavba tejto trojkolky bola urcovana skusenostami zo stavby a lietania s prvou trojkolkou s mtorom Trabant Velesin. Pouceny z prerchadzajucich pokusov sme rovno zvolili vrtulu od p. Wollnera urcenu pre motor ROTAX 447 vhodnu pre lietanie s PK. /…neni co riesit !… / Vaha trojkolky v prazdnom stave je 95 kg Nadrze maju 2×17l co pri nenazranom ROTAX-e 447 nie je az tak vela. V priestore posadky je urobeny priestor na instalaciu puzdra vystrelovaciho zachranneho systemu. Zaves PK je siroky 750 mm a je posunuty cca o 80 mm vysie oproti povodnemu zavesu. Zlepsil sa pristup kraideniu PK zo zadneho sedadla v pripade pouzivania ako skolnej trojkolky. Priemer ochranneho ramu je zvacseny cca o 50 mm a hlbka sa zvacsila cca o 100 mm. V pripade pekmitu, vrtule pri tvrdsom pristati, alebo pri prevrateni je tam viacej miesta na vyosenie vrtule do stran. Konstrukciu trojkolky sme odlahcili a vyrobne zjednodusili…pricom bolo nutne dodrzat pevnostne parametre. Padova skuska prebehla standardne bez problemov… okrem posadky… standardne bolesti krizov a chrbtice…to bola rana !!! Link na vodeo zo skusky : http://www.youtube.com/watch?… Pristrojova doska je vybavena zakladnymi pristrojmi motora : teplomer a otackomer – skratovaci packovy spinac Paci sa mi to – viac nepotrebujem .. vario je na nohe… Na pristrojovku sme prilepili sfericke zrkadlo urcene pre auta na zobrazovanie mrtveho uhla… sluzi na kontrolu startu PK v prvej faze.. nepotrebujem vykrucat halvu pekne je vsetko vidiet v zrkadle. V horizonte to leti s posadkou o vahe cca 120 kg na 3800 – 3900 ot/min a pri vahe posadky 220 kg na 4900 – 5100 ot/min Motor toci s vrtulou o premere 1600 mm 6400 ot vo vzduchu. Teplota pri stupani cca do 210 °C inak okolo 170 – 180 °C v horizonte. Stúpanie pri vahe 220 kg je okolo 2,1 – 2,3 m/s na PK Pluto BI na GIGANTE je to horsie. cca – 0,3 m/s Maximum co na tom letelo bolo 257 kg vahy posadky !!! Inak si nemozem zvyknut na to ze motor zabera pri starte az vo vyssich otackach… Jediny problem s lietanim na trojkolke je spojeny s velkymi silamy v raideni… raidit to s tym tazkym chlapom to bola fakt drina !!! Je zrejme ze bude treba vytvorit novu kategoriu PK – Motorovy Tandem pre lietanie s trojkolkou – Dolezite je aby velmi lahko startoval a sily v riadeni boli prijatelne… prirodzene je ze PK bude musiet mat velku zasobu pasivnej bezpecnosti. Radsej obetrujem 10 km z rychlosti pre lepsi start a jednochchsie a pohodlnejsie ovladanie…. Porovnaval som to s AXIS GIGANT a AXIS PLUTO BI – po skusenostiach je mi lepsie polietanie na AXIS GIGANT ako na rychlom PLUTE BI… ked lietam tak sa predsa nikde neponahlam… S PK axis PLUTO BI to leti v tandeme 61 – 63 km/h a to ho mam este zatrimovany na doraz !!!
Doporučuji navštívit i stránky na http://www.setoop.sk/paragliding/