17. 12. 2008 – Tak tady máme první informace o nevé vrtulce, pro náš sport. Sen, snad většiny pilotů motorového paraglidingu. Zajimavý mail i s fotečkama od M. Spurného, Vám předkládám.
Prototip – třílistá vrtule Honza Jílek.
Bohužel nebylo letovo,ale aspoň jsem to dnes natočil a vyzkoušel jak to tlačí na zádech a jakej je chod vrtule,tak nejdříve mě překvapila velmi málá hlučnost a vibrace,tah slušnej,ale to se pozná až za letu ,jestli táhne….jj
Honza se moc snaží,aby to šlapalo.Tahle verze vrtule vypadá moc slibně,tak jako jeho dvoulistá vrtule, která se mu moc povedla, no má moc šikovný Český ručičky a pochvalu za jeho dvoulistou vrtuli dostává ze všech stran. Mluvil jsem s ním v Letovicích,už má na J-126 ATEST.
Tak uvidíme jaké bude počasí. Potom vás budu informovat, jak šlape jeho nová třílistá vrtule.Ahoj Všichni
Tak vrtule šlape,dnes jsem s ní letěl první hoďku a tah je znát…..foukalo moc, tak nevím nic moc o spotřebě.Spotřeboval jsem okolo 2,5l paliva,ale letěl jsem dlouho proti slušnému větru,tak nevím co za bezvětří.Po větru jen tak na čtvrt plynu,a chcou u téhle vrtule oproti pulse přídát víc otáčky na volnoběhu..jinak ty vibrace i zaletu jsou minimální a hlučnost oproti dvoulisté taky….
(pozn. BERXE): Následně došel i tento mail:
Upozornění pro uživatele SLZ o používání originálních dílů
Upozorňujeme všechny uživatele SLZ Nirvana Electric typový průkaz ULL-01/2002 a Nirvana Rodeo typový průkaz PPG-06/2005, že v případě použití jakýchkoliv neoriginálních dílů nebo celků (jako je např. vrtule, reduktor, sedačka) výrobce neuznává jakoukoliv opravu jako záruční. Toto upozornění naleznete také na poslední straně manuálu v záručních podmínkách.
Také upozorňujeme, že SLZ byly schváleny pouze v originální konfiguraci a takto jim byl vydán typový průkaz. Tyto změny tedy zneplatní typový průkaz a uživatel je povinen, pokud chce SLZ legálně používat, nechat si u inspektora technika schválit tento stroj jako ojedinělou konstrukci- tedy technický průkaz Z.