06. 01. 2010 – Tak toto mi došlo od Daniela Trochty. Je to náš velmi zručný mechanik a zase si něco pěkného vykutil. No uznejte sami.
Nazdar Tome
Znáš mě že se rád ve věcech štourám a vymýšlím jak a co udělat lépe. Kamarád Radek Talpa mi jednou pověděl jak si upravil sání na jeho Sole. Dnes jsem si na to v dílně vzpoměl a jelikož za okny sněžilo a nedalo se jít lítat, jal jsem se demontovat karbec ze svého Sola.
Původně jsem chtěl jen nakouknout jak to tam je. To co jsem ale uviděl mě udivilo a následovala kompletní demontáž sání. Na přiložené fotce vidíš že vložením modrého duralového mezikusu vznikl schod snad 2mm. Dále v napojení plastového sání na válec byl na jedné straně také schodek, ale ten byl menší (asi 0,5mm) když jsem už v tom ale byl tak jsem si označil i tento.
Nahrubo jsem vše ofrézoval Dremelem s kotoučkem hrubosti 80 a následné doleštění jsem provedl leštícími stopkamy. Při zkusmé montáži jsem zjistil ještě schodek mezi karburátorem a duralovou přírubou asi 1mm. Jemnou zubařskou frézkou jsem tedy udělal náběh i v karburátoru. Více napoví foto.
Po zpětné montáži jsem ještě nebyl spokojen s tvarem nasávacího hrdla filtru (konstruktér asi nad pohybem nasávaného vzduchu moc nepřemýšlel), ale to se již nedalo nijak upravit a tak jsem si nakreslil hrdlo s držákem filtru nové a nechám si ho vysoustružit.
Netrpělivě jsem složil celou krosnu a byl zvědav k jakému nárustu otáček dojde. Po zahřátí jsem dal plný plyn a už zvuk a tah dával tušit že se něco změnilo.
Měření:
Co dodat? Já jsem velice spokojen a ty 3 hodinky času co jsem tomu věnoval se mi jeví jako efektivní využití času. Ještě ti pak napíšu jak to poběží s novým držákem filtru ve tvaru difusoru
Ahoj Dan